SHARE

Osjećate li se kad da niste na istoj valnoj duljini s kolegama, i često imate poteškoće u komunikaciji s njima? Ne brinite, jer je moguće poboljšati vještine komuniciranja.

Univerzalna pravila ne postoje. Svatko je različit, uredi imaju razna pravila, ali postoje neke uobičajene pogreške koje su možda uzrok problema:

Napravite dobru procjenu atmosfere u uredu, i komunicirajte u skladu s tim

Svi su uredi drugačiji. Svaka tvrtka želi razviti jedinstvenu atmosferu. To znači da će se ljudi slično oblačiti, i razgovarati na sličan način unutar tvrtke. Takve stvari ćete s vremenom naučiti, ali trebate prepoznati i koja sredstva koristiti.

Svaka osoba ima vlastite preferencije. Neki vole email, neki razgovore licem u lice, drugi vole telefon, treći Facebook messenger. Us News kaže da zaposlenici često griješe kad ne pokušavaju dokučiti najprikladnije sredstvo komunikacije sa svakim pojedinim kolegom. Dakle, pokažite poštovanje osobi s kojom trebate razgovarati, i saznajte koje je sredstvo komunikacije njima najdraže.

Ako niste sigurni što vole, samo ih pitajte. Stranica 99U ističe da trebate pronaći pravi tip komunikacije, i njime se voditi:

“Svaki pojedinac ima svoj stil komunikacije, a za učinkovitu komunikaciju trebate odrediti koliko uopće trebate razgovarati kako bi svima bilo ugodno.”

Neki ljudi ne komuniciraju dovoljno, a drugi previše. Nije lako pronaći balans, ali ako to saznate odmah, svima u uredu će biti lakše.

Pazite na govor tijela

Govor tijela ključan je u poslovnoj komunikaciji. Morate paziti da ne dođe do zabuna zbog njega.

Jedini način za poboljšanje govora tijela, je obraćanje više pozornosti na njega. Trebate izbjegavati uzdahe, skretanje očima, i negativan govor tijela, kako ne bi “rekli” ono što niste mislili. Održite dug kontakt očima, nemojte križati ruke i noge, i smiješite se iskreno.

Nije lako mijenjati govor tijela, ali samo trebate biti svjesniji znakova. U redu je i glumiti dok ne naučite. Otvoren govor tijela možda će vam isprva biti čudan, ali s vremenom će vam postati potpuno prirodan. Kad znate što želite poručiti, lakše ćete znati kako se postaviti. Govor tijela samo je jedan aspekt komunikacije, ali vrlo je važan.

Kako komunicirati na poslu? Budite izravni

Često je najveći problem s komunikacijom na radnom mjestu to što ljudi krivo shvaćaju neke izraze. Nekad ljudima nije jasno što im je zadatak. Forbes predlaže da razgovori budu što jednostavniji i izravniji:

“Karen Friedman kaže da mnogi ljudi razvlače razgovor. ‘Ljudi ne znaju sve što mi znamo’, objašnjava. ‘Razmislite što je najbitnije što trebate reći, koja je centralna misao. Ako vam računalo zakaže, ili se upali protupožarni alarm, što bi ste trebali čuti od druge osobe?’

Postavljajte pitanja koja otvaraju razgovor. Oni razjašnjavaju situaciju. Primjerice: “Nisam potpuno siguran o čemu pričaš, bi li mi mogla dati primjer?”

U pravilu bi komunikacija na radnom mjestu trebala biti brza i jednostavna. Nemojte trošiti vrijeme na bespotreban govor, osim ako vam je sugovornik prijatelj. Držite se biti i krenite dalje. Kad ste izravni, svi su na istoj valnoj duljini, i komunikacija je učinkovitija.

Na kraju, bitno je obraćati pozornost na znakove u uredu i prilagoditi tip razgovora njima. Nije uvijek lako, i često zahtijeva vremena, ali uz malo truda, ubrzo ćete uspjeti.

(preuzeto s lifehackera)

2 KOMENTARI

Comments are closed.