SHARE

Danas je poslovni svijet nalik džungli, i morate imati sve potrebne vještine i alate kako bi preživjeli. Poželjno je imati što više kvalifikacija i znanja, ali bez ove tri vještine, teško ćete opstati:

Komunikacija

Ako ne znate jasno i tečno komunicirati, to se u poslovnom svijetu smatra ogromnim nedostatkom, zbog kojega možete izgubiti posao.

Dobre vještine komunikacije dijele uspješne od “skoro uspješnih”, i odlične od prosječnih radnika. Postoji dva tipa komunikacije – oralna i pisana, i oba su ključna za opstanak i uspjeh na radnom mjestu.

Čak i u današnjem dobu interneta i hiper-povezanosti, oralna komunikacija je nužna. Uz pomoć elektronske komunikacije, možemo biti u kontaktu s ljudima sa svih krajeva svijeta, možemo izmjenjivati zanimljive informacije i zabavne sadržaje, ali i dalje se sve bitne odluke donose uživo, a ne putem sms-a ili emaila.

Možda vas je bivša napucala preko poruke, ali sigurno nećete dobiti promaknuće, novog klijenta, ili uspjeti dogovoriti bitnu prodaju putem Facebooka.

Stoga se malo suzdržite od društvenih mreža, i svoju mrežu kontakata stvarajte u četiri oka, kako bi vježbali i izoštrili vještine komuniciranja.

Ali dok ste online, možete poboljšati pisanu komunikaciju. Postoji poslovni bonton koji vrijedi za sve tipove pisane komunikacije, uključujući email, sms, i pa čak i Twitter.

Simpatični emoticoni su super za komunikaciju s prijateljima i obitelji, ali ne i za posao. U biznisu je bitan ozbiljan stav i stil. Saznajte što je prihvatljivo u vašoj branši i držite se toga.

Pisana komunikacija mora biti profesionalna ako želite da vas se shvati ozbiljno.

Pregovaranje

Pregovaranje je osnovna vještina preživljavanja. Od malih nogu se učimo pregovarati, a neki ljudi su rođeni pregovarači. Sjetite se kako je u vrtiću jedno dijete uvijek znalo mijenjati jabuke za bombone. Znalo je pregovarati.

Danas je to dijete vjerojatno na vrhu velike tvrtke, a vi ste i dalje negdje na nižoj ili srednjoj poziciji, s jabukom u ruci. Gotovo sve u poslu barem je dijelom povezano s pregovaranjem, i što prije shatite kako se poboljšati u tome, imat ćete veće izgleda za napredak.

Najbolji pregovarači uvijek nastoje prikazati da obje stranke dobivaju nešto iz određene transakcije.

Ne trebamo se bojati pregovora. Uglavnom nas je strah, jer ne želimo izgubiti nešto što već imamo, ali ako nam se ne sviđa to što imamo, i želimo poboljšanje, zašto ne bi pregovarali?

Riskantno je, ali jeste bi primijetili kako na poslu dobro prolaze oni koji se usude riskirati?

Kako opstati na poslu? Stalno se educirajte

Svi znamo da je dobro obrazovanje bitno za uspješnu karijeru. Ali zašto većina ljudi prestaje učiti čim dobije prvi malo bolji posao?

Stalno, cjeloživotno učenje postalo je nužna tehnika preživljavanja, i usvojili su je najuspješniji poslovni ljudi današnjice. Stalno stječu vještine i tehnike, puno čitaju i uče od mudrijih od sebe.

Ako želite opstati na radnom mjestu, i ostvariti sve potencijale, trebate prihvatiti činjenicu da ćete se stalno morati usavršavati, formalnom i neformalnom edukacijom.

Većina uspješnih ljudi i sami su učitelji. Možda oni na sebe ne gledaju tako, ali puno ljudi u biti uči iz njihovog primjera.

Takvi ljudi prenose znanje, stručnost, i vrhunske nove ideje svojim suradnicima i timu. Steve Jobs i Jack Welsh znali su da sami ne mogu osmisliti sve vrhunske ideje, pa su pronašli ljude koji mogu. Onda su se pobrinuli da svi u Appleu odnosno General Electricu također dobiju te informacije.

Konkurencija na poslu iznimno je porasla, i broj nezaposlenih je ogroman. Danas ove tri vještine nisu bitne samo za napredak, potrebne su za opstanak.

(preuzeto s workawesome)