SHARE

Razvijanje biznisa može biti iznimno težak i zbunjujuć pothvat.

Bez obzira na veličinu vašeg biznisa – bilo da ste mali startup ili globalna korporacija, trebate promotriti kako najuspješnije tvrtke provode svoje marketinške strategije.

Za primjer ćemo uzeti dvije ekstremno uspješne tehnološke tvrtke. Evo koje tajne marketinga možete naučiti od Moza i Applea:

Moz: Dobro razmotrite svoje strategije, i predajte im se

Moz je tvrtka iz Seattlea koja se bavi razvojem softwarea, a specijalnost su im programi za marketing, i analitičku obradu podataka.

Moz je 2004. godine osnovao Rand Fishkin sa svojom majkom, Gillian Muessig, i isprva su bili firma za konzalting (poslovno savjetovanje), a razvoju softwarea su se okrenuli 2008. godine.

Danas je Moz vodeća tvrtka za inbound marketing (suptilni internet marketing), a njihov rast je ponajviše potaknut upravo izvrsnim marketinškim taktikama.

Fishkin je nedavno u jednom podcastu objasnio kako je Moz uspio utrostručiti prihode tijekom 12 mjeseci. Optimizirali su početnu web stranicu, i počeli učinkovitije koristiti email marketing.

Moz je to ostvario promatrajući više skupina korisnika; trenutne klijente, bivše klijente, i one koji nisu isprobali njihove usluge. Najviše ih je zanimalo zašto potonji nikad nisu došli do njih.

Dakle, pokazali su da je bitno promotriti što određuje uspjeh, a što neuspjeh. Moz je konkretno trebao promijeniti strategiju email marketinga, i optimizirati početnu stranicu. Uz detaljan i pedantan pristup su saznali u kojim područjima mogu napredovati – promjene su bile malene, ali su donijele velik napredak.

Od Moza možete naučiti i sljedeće: ako jedna od vaših strategija ne pali, to ne znači da je trebate posve odbaciti. Radije bi trebali pokušati usavršiti ideju, i pronaći način da bude učinkovitija.

Jedan od uspješnijih proizvoda Moza, je i serija Whiteboard Friday, gdje Fishkin uz povremene goste objašnjava koncepte SEOa i to pred bijelom pločom. Ta serija je zaista jedan od boljih alata za učenje internet marketinga, i ima milijune gledatelja tjedno.

Međutim, Whiteboard Friday nije isprva bio uspješna serija. Fishkin čak naglašava da je bio jedan od manje uspješnih sadržaja kad je bio pokrenut 2007. godine. No, uz analizu stvari koje nisu, odnosno jesu bile dobre, Moz ga je preokrenuo do uspjeha. Prema Fishkinu, proces nije bio brz, i morao je ostati otvoren novim idejama, promjenama, pa čak po potrebi i investicijama.

“Međutim, nakon par godina učenja, shvatili smo što pali, a što ne, pa smo unajmili bolji studio, nabavili bolju kameru i opremu, i pametnije plasirali seriju.”

Želite li da vam marketing pomogne biznisu, ključno je da kontinuirano radite, i ustrajete dok ne iskoristite sve moguće strategije. Fishkin tvrdi da ukoliko brzo odustanete kad nešto ne pali, osiguravate vlastiti neuspjeh.

“To je užasan stav, jer će vas uvijek pobijediti konkurenti koji ulažu u nove tehnologije, a oni su svjesni da za takve stvari treba vremena. TO nije kao klasično oglašavanje kod kojega uložite nekoliko dolara, i dobijete nekoliko dolara natrag, i ciljanom publikom povećate povrat investicije. Sadržajni, i originalni programi ovise o trudu; ovise o kreativnosti, i kontinuiranom trudu i ustrajnosti usprkos nedaćama.”

Ovo je izvrstan podsjetnik da ako nešto ne pali odmah, to ne znači da je čitava strategija kriva. Ako ne uložite vrijeme i trud, konkurencija će biti u prednosti.

Tajne marketinga Applea: Nemojte dozvoliti da vam uspjeh uništi kreativnost

Čak i masivne korporacije poput Applea stalno pronalaze način da se učinkovitije promoviraju, kako bi privukli širu publiku. Kad je Tim Cook zamijenio Steve Jobsa na mjestu predsjednika uprave Applea (2011. godine), Apple je nastavio rast, unatoč gubitku poslovne ikone, i prepoznatljivog lica tvrtke. Taj rast može se uvelike pripisati razlikama u menadžmentu i filozofiji između Jobsa i Cooka.

Pod Cookom, Apple se fokusirao primarno na klijente, i promijenio je poslovne ideale i strategije. Najveća modifikacija je bila kod tvrtkinog pristupa vlastitim dionicama. Ovo je krenulo 2012. godine, kad su ulagačima isplatili prve dividende nakon 1995. godine, i nastavili su istom tonu – 2014. godine su odlučili svoj udio raspodijeliti u omjeru 7:1, i tako olakšali širem krugu ljudi da ulažu u dionice Applea.

Ovi potezi su uvjerili narod da je Appleu stalo do svojih klijente, te da žele s njima surađivati. To je bila velika promjena, jer se pod Jobsom Apple doimao isključiv većini.

Iako vaša tvrtka vjerojatno ne treba promjenu šefa uprave, svejedno možete nešto naučiti od Appleovog rasta. Trebati biti voljni prilagoditi se, i po potrebi mijenjati. Jedna od najbitnijih stvari je održati svježe ideje u tvrtki, i biti otvoren raznim idejama i mogućnostima.

Iako je Jobsova vizija bila ključna za Appleov kulturološki uspjeh, njegova stroga kontrola tvrtke im je zatvorila poneke prilike, i odbila potencijalne klijente.

Preuzimanjem imidža i brenda koje je uspostavio Steve Jobs, i podešavanjem određenih aspekata (poglavito otvorenijim i prijateljskim pristupom), pod Timom Cookom, Apple je nastavio svoj rast. Slično, i vaš biznis treba sagledati razne ideje i stavove, i pronaći način da ih približi široj publici.

(tajne marketinga preuzete sa stranice business.com)