SHARE

Ekologija je u posljednje vrijeme jedan od najvažnijih trendova u biznisu i politici. Sve više zemalja želi fosilna goriva zamijeniti zelenim energentima u bliskoj budućnosti. Danska to, primjerice, planira napraviti do 2050., Kostarika već danas dobiva 90 posto svoje energije iz obnovljivih izvora (većinom hidroelektrana).

Prije tri mjeseca sam naišao na članak u kojem je pisalo da je svjetsko gospodarstvo u 2014. godini napredovalo bez povišenja razine ugljikovog dioksida u zraku.

Ti rezultati su obećavajući. Svijet se okreće prema zelenoj ekonomiji, zelenoj branši, stoga postoji i porast biznisa koji su povezani s time. Evo koje je “zelene ideje” za pokretanje biznisa podijelila stranica businessnesdaily, a mi smo ih prilagodili hrvatskim prilikama:

1. Organska i reciklirana odjeća

Organski pamuk, vlakna industrijske konoplje, ili čak reciklirane plastične boce mogu vam dati ideju za pokrenuti ekološki prihvatljivu modnu kuću. Možete dizajnirati majice, ručne torbe i razne modne dodatke od recikliranih materijala. Postoje mnogi distributeri lenpura, sojine svile, vlakna od konoplje, samo pazite da imaju ekološki certifikat.

2. Razvoj zelenih aplikacija

Ako znate programirati, možete pokušati razvijati zelene aplikacije za smartphone. Aplikacije mogu pomoći korisnicima da žive zelenije i usmjeriti ih ka održivom načinu života. Možete napraviti jednu sveobuhvatnu ili više usmjerenijih aplikacija – primjerice za očuvanje energije, recikliranje, organske proizvode, zeleni život kod kuće i na poslu. To može biti i jednostavna aplikacija koja samo izlistava lokalne zelene biznise. Možete također razviti i edukativne aplikacije za djecu koje im mogu pomoći da budu svjesniji okoliša.

3. Energetsko certificiranje

Ako se bavite građevinom, arhitekturom, strojarstvom ili elektrotehnikom, možete poslati Ministarstvu Graditeljstva i Prostornog Uređenja zahtjev za izdavanje energetskih certifikata. Ako ste pak krajobrazni arhitekt, možete klijentima projektirati vrt, savjetovati kako minimizirati troškove struje, vode i novca.

4. Čišćenje klima uređaja i ventilacije

Prašina, grinje i druga prljavština skuplja se u klima uređajima i drugim ventilacijskim sistemima. Pomozite ljudima uštedjeti novac i struju tako da im očistite ventilaciju. Svakako će vam trebati i dobra oprema za to, kao i savjeti nekoga tko se bavi rashladnim uređajima. Ovaj biznis najunosniji je u proljeće kad ljudi imaju sezonske alergije.

5. Popravak i restauracija bicikla

Na Strategu smo već u više navrata pisali o prednostima bicikla. Ali kao i sva ostala prijevozna sredstva, bicikli zahtijevaju redovito održavanje. Taj biznis možete otvoriti uz minimalna ulaganja, treba vam samo prostor i dobra volja. Možete čak na Njuškalu kupiti stare polovne bicikle, restaurirati ih i prodati po višoj cijeni.

6. Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo (OPG)

Ljudi u Hrvatskoj i dalje imaju averziju prema GMO prehrani i vole kupovati voće i povrće na tržnicama od provjerenih proizvođača. Ako imate komad zemlje, posadite na njega prikladne biljke i zaradite na organskim proizvodima. Kupce možete pronaći i putem društvenih mreža.

7. Ručna izrada organskih proizvoda

Sapuni, kozmetika i proizvodi za čišćenje mogu se izraditi od organskih materijala. Možete naći razne recepte za kozmetiku i sredstva za čišćenje na bazi octa, samo ih trebate lijepo upakirati i prodati na lokalnoj tržnici ili trgovini specijaliziranoj za zelene proizvode. Danas doživljavamo procvat takvih trgovina i sajmova na kojima se može ponuditi organske proizvode.

8. Izrada i prodaja namještaja od recikliranih materijala

Nemojte vaš stari namještaj bacati. Uz nekoliko alata i dobrih ideja, možete rastaviti stare sjedalice, ormare i stolove te napraviti nove stvari od njih. Police je lako napraviti od recikliranih materijala, a mogućnosti su neograničene. Pustite mašti da se zaigra.

9. Prodaja prirodnog gnojiva

Ljudi koji žive u gradu najčešće nemaju mogućnost proizvesti prirodno gnojivo sami. Ako imate veći vrt možete proizvoditi i prodavati kompost ljudima koji također brinu za okoliš. To je “prljav posao“, ali postoji sve veća potražnja za prirodnim gnojivom među organskim uzgajivačima.

Ako se odlučite za pokretanje biznisa, ekipa Stratega želi vam puno uspjeha.

4 KOMENTARI

  1. […] Danas nas sa svih strana bombardiraju reklamama – ne televizoru ne možemo odgledati običan film bez nekoliko petominutnih prekida, na internetu stalno se pojavljuju pop up reklame (čak i na Youtubeu) i dok hodate ili se vozite stalno nailazite na reklamne plakate. Ne poznajem nikoga tko voli reklame, ali one su ključne za pokretanje biznisa. […]

Comments are closed.