SHARE

Prema najnovijim podacima koje je objavio ComScore, broj korisnika interneta u Americi koji pristupaju samo s mobilnog uređaja (smartphone ili tablet) je premašio broj korisnika koji pristupaju samo sa stolnog računala.

Ukupan broj korisnika koji koriste samo mobilni uređaj za pristup internetu iznosio je u ožujku ove godine 11,6 posto, dok je samo desktop računalo koristilo 10,6 posto korisnika. Ono što je zanimljivo jest da se tijekom godine dana broj korisnika koji koriste samo stolno računalo urušio s 19,1 posto, gotovo pa se prepolovio. Gdje su nestali?

Nisu odselili ni umrli (najvećim dijelom), nego su vjerojatno nabavili svoj prvi mobilni uređaj za pristup internetu. Između ovih 20 posto ekstrema postoji osamdeset posto ostalih korisnika koji koriste više različitih tehnoloških platformi za pristup internetu.

Što to znači za internet kao takav? U prvom redu, to je još jedan pokazatelj da internet polako ali sigurno ide prema tome da postane prevladavajuće mobilna platforma. O tome svjedoči i nedavni događaj popularno nazvan Mobilegeddon, revizija Googleovih pravila nakon koje su u tražilici potonuli svi sajtovi koji nemaju adekvatno riješen pristup s mobilnih uređaja. Glavna tema u današnjem web dizajnu je responzivnost – ako vaš sajt ne može automatski prilagoditi svoj izgled ovisno o vrsti uređaja s kojeg korisnik pristupa, nema što tražiti na internetu.

Sve je to omogućila evolucija smartphonea, koji su danas dovoljno procesorski snažni i jeftini da omogućuju jednostavno korištenje interneta. Istodobno, web im se sve više prilagođava, pa korisnici za većinu namjena više i ne žele paliti stolno računalo ili otvarati laptop.

Stolna varijanta i dalje dominira u dva segmenta, kako to ispravno detektira ComScore. Za većinu poslova desktop i dalje caruje, zbog svoje snage, brzine i veličine ekrana. Također, iz nekog razloga su korisnici manje skloni kupovini putem mobilnih uređaja. Moguće i iz razloga što na velikom monitoru stolnog računala mogu bolje razgledati ono što kupuju.

Evo tri lekcije koje smo morali naučiti iz dosadašnjih trendova:

  • Isti trend je na djelu u Hrvatskoj, kao i uvijek, zbog slabije ekonomske moći malo kasnimo za SAD-om. Ali sve će se nepogrešivo odviti po istom scenariju.
  • Tko nema sajt prilagođen mobilnom pristupu danas kao da i ne postoji. Sutra zaista ni neće postojati.
  • Mobilne platforme u ovom obliku neće zauvijek vladati. Kako je laptop istisnuo stolna računala, a tableti i mobiteli njega, tako će se u skoroj budućnosti pojaviti još inovativnija kategorija. Većina vjeruje da će to biti wearables – nosivi uređaji čiji će Google Glass biti daleki predak.

 

1 KOMENTAR

Ostavi odgovor